DSB køber ekstra Talgo-vogne (Generelt)

af Danbj, fredag 16. april, 2021, 01:42 (31 dage siden) @ andersj

Jeg synes toget ser fantastisk ud i dette design, vi er mange der glæder os til at rejse med talgo togene.

Jeg har bare et spørgsmål til jer kloge eksperter her i forumet.

Hvorfor har DSB bestilt så mange togsæt, ville det ikke være en bedre ide at købe flere sæt med talgovogne til lyn/intercity plus, og nøjes med at bruge coradia stream til almindelige ic tog.

Med denne model kunne DSB satse på et premium produkt i lyn/ic+ og et economy produkt i almindelige ic tog, talgo vognene er optimerede til længere rejser og ville passe godt til lange strækninger uden for mange stop.

Man kunne vælge at have 3 klasser i ic+ togene, First/executive, Business og economy, hvor første klasse er en klasse over DSB 1 i dag, med brede business sæder 1 +1 sæde ( 1 sæde på hver side af gangen), måltid serveret ved sædet, concierge service m.v, business svarer til DSB 1 niveau i dag, dog med bedre service og flere funktioner. Economy svarer til standard i dag.

På de almindelige ic togene skulle der kun være 2 klasser, Business og economy.

Kunne dette ikke være med til at få kunderne tilbage til toget?

Ja Ja, jeg ved, togsættene har en meget bedre acceleration end et lokomotivtrukket tog, og et tog bestående af talgovogne kan ikke deles som et togsæt...

Når der drejer sig om strækninger uden elektrificering kunne man måske købe dual mode lokomotiver, der findes flere producenter bland andet stadler som tilbyder eurodual, som kan fås version med dual mode dvs både til el og til strækninger uden el.

Hvad siger i eksperter?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen