Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB: Vi skal mere end nogensinde bevise vi er kundedrevet (Jernbanen i dag)

af pjl, 16/4 2021, 12:19 (1077 dage siden) @ Scharfenberg

DSB: Vi skal mere end nogensinde bevise, at vi er kundedrevet


What a load of B*******

Lad os se om DSB eksempelvis dropper deres indædte modstand mod timemodellen, og holder op med at insistere på den elektriske version af Gode Tog Til Alle, kunne være fantastisk at se DSB koncentrere sig om at få kunderne hurtigt og smidigt frem. Indtil der er noget konkret at se fra den side gider jeg ikke løfte et øjenbryn overfor den udmelding.


Kunne være fint hvis alle DSB-kritikerne/haderne og de mange trolls i det mindste gad at sætte sig ind i faktum :-|

Synes det er en super sympatisk at kalde alle, der er uenige i ens synspunkt for Trolls.

I forhold til visse tidligere DSB-topchefers (ingen nævnt, ingen glemt) varierende grad af politisk tonedøvhed er det befriende med Flemming Jensen, der forstår og accepterer gamet.
Og drop nu al den kritik af DSB's manglende velvilje mod timemodellen. Det er ikke DSB, der beslutter Timemodellen i Danmark. Det gør de 179 'kunder' på Christiansborg.

Der sidder ikke 179 eksperter på jernbane-området i folketinget, de former deres beslutninger og holdninger på baggrund af den information som tilflyder dem, den information har én altoversgyggende hovedkilde: DSB... og deres modvilje mod projektet er velkendt*.

DSB skal blot fylde skinnerne ud. Og som jeg har skrevet før - jeg gør det gerne igen for de fat.....: Det giver for nuværende IKKE mening at købe hverken 150 eller 15 tog til 250 km/t, når fx kun 12 % af strækningen fra Kbh. til Aalborg er bygget til 250 km/t.

Vi har været i denne debat før, jeg gentager også gerne for prins kund:

Togenes levetid taget i betragtning, vil der være adskillige chancer/projekter hvor hastigheden kan ændres på større eller mindre dele af strækningen, og nu vil DSB slå ud med armene i 30+ år og sige "liegemeget hvad i gør, vi har intet, der kan køre så stærkt, bare byg det til lavere hastighed".

Det gør det altså bare ikke. "Jo, men det er hønen og ægget, og desuden er der også besluttet at bygge 35 km hurtigbane mellem Odense og Middelbart." Ja, men det er stadig kun 19 % af Kbh.-Aalborg, der så vil være bygget til Vmax 250. Jeg håber dog på 250 eller 300 km/t-tog til en Kattegat-forbindelse. Og på sigt 250 km/t-tog hvis Vejle Fjord og Hovedgaard-Hasselager vedtages.

Ikke med DSB velvilje.

* https://ing.dk/artikel/dsb-afliver-timemodellen-nye-eltog-bliver-ikke-hoejhastighedstog...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak