DSB: Vi skal mere end nogensinde bevise vi er kundedrevet (Jernbanen i dag)

af Frank Poulsen @, fredag 16. april, 2021, 12:40 (26 dage siden) @ RasmusR

Det giver for nuværende IKKE mening at købe hverken 150 eller 15 tog til 250 km/t, når fx kun 12 % af strækningen fra Kbh. til Aalborg er bygget til 250 km/t.


Men hvorfor pokker giver det så mening at bygge strækninger til mere end 200 km/t de kommende år, når der alligevel ikke er tog der kan udnytte det?

Det havde da netop været smart, nu hvor man alligevel har muldvarpen fremme og køber en stor pulje nyt rullende materiel, at opgradere til højere hastighed. Hver gang nogen af de 179 så piver over at toget kører for langsomt, kan man henvise til infrastrukturen. Den vil kunne forbedres løbende efterhånden som de 179 finder det vigtigt - men det kommer ikke til at ske, nu hvor togene ikke kan udnytte det.

Men har de ikke foreløbig bestilt minimum 100, med mulighed for op til 150... Det kan jo være man så, hvis infrastruktur osv tyder på det ændrer de 20-30 stk til lyntog... Eller noget i den stil. Det er som om der tænkes enten eller blandt jer der undrer over de tog ikke kan køre hurtigere... Og mange af dem skal jo bruges til IC og regionaltog også i nogen forstand så vidt jeg har forstået, med forholdsvis hyppige stop osv. Hvorfor have tog der er dyrere der kan køre 250 til den slags tog der ikke bliver udnyttet alverdens steder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen