DSB: Vi skal mere end nogensinde bevise vi er kundedrevet (Jernbanen i dag)

af Peter Christensen, fredag 16. april, 2021, 13:39 (32 dage siden) @ Frank Poulsen

Men har de ikke foreløbig bestilt minimum 100, med mulighed for op til 150... Det kan jo være man så, hvis infrastruktur osv tyder på det ændrer de 20-30 stk til lyntog... Eller noget i den stil. Det er som om der tænkes enten eller blandt jer der undrer over de tog ikke kan køre hurtigere... Og mange af dem skal jo bruges til IC og regionaltog også i nogen forstand så vidt jeg har forstået, med forholdsvis hyppige stop osv. Hvorfor have tog der er dyrere der kan køre 250 til den slags tog der ikke bliver udnyttet alverdens steder.

Hvis du vil have en højere hastighed på de bestilte tog (eller når du trækker optioner), så hedder det nyt udbud.
Alternativt, så risikere du en klage med opsætne virkning fra en af de andre bydere.....og klager vil nok have en god sag, da hverken 230 eller 250 km/t var en del af det just afgjorte udbud.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
Indsend billederOSJS YM5

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen