Lereren i JP i dag (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, fredag 16. april, 2021, 17:02 (22 dage siden) @ Bent Jensen

Jamen skal timemodellen gennemføres,hvis nu det bliver 1 time og fem minutter et sted? Hvis man kunne spare f.eks en Vejle Fjord bro,er den en trafikal nødvendighe d ?
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Ideen med timemodellen er flersidig.
Den er psykologisk, idet det er nemt at huske rejsetiden er 1 time rent. Så når man står og overvejer alternativerne bil, fly, cykel eller ..., så kan man hurtigt sammenligne med rejsetiden med tog, for den kender man udenad (Læs: let at huske).
Det er også psykologisk a la 9,95 kr i butikkerne.
Det giver også simple (læs: let at huske) ankomst og afgangstider, nemlig kl :00 (og evt. :30 ved halvtimesdrift).
Sidst, men ikke mindst så giver det optimal mulighed for koordinering med et lokaltog som kører i timedrift, som man så sørger for afgår (f.eks. :05) lige efter tog i BEGGE retninger netop er ankommet, samme for busser osv.

Kære Bent, jeg bemærker du (næsten?) aldrig anvender funktionen "citer tekst". Muligheden for at vælge denne er lige efter du har trykket "svar". - Når du ikke anvender denne funktion kommer dit svar fra tid til anden komplet ude af kontekst (under "seneste indlæg"), hvis ikke du har svaret umiddelbart efter en post er postet.

[image]

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen