Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pendlere Sydsjælland-Fyn/Jylland? (Generelt)

af My1202, 16/4 2021, 22:02 (1096 dage siden) @ Frank Poulsen

Michael

Omkring P-nummer - det kræves at du har et CVR nummer på adressen for at få P-nummer ifølge skats hjemmeside.

Ved du positivt at alle butikker, afdelingskontorer m.v. har eget CVR nummer? - Jeg kan ikke se hvorfor de skulle have det?
Hvis man f.eks. søger på Rema 1000 får man 150 P-numre, men der er 350 Rema 1000 butikker i Danmark. Lidl har 133 butikker, men kun 89 P-numre.

Salesman-on-the-road har alle en defineret kørselsordning - mange kører ud fra hjemadressen (måske i firmabil) og har derfor ikke noget kørselsfradrag.

P.Jensen


Du og andre sår tvivl om de tal som Danmarks Statistik har udarbejdet.

Jeg synes du skulle skrive til dem og få uddybet hvordan og hvor pålidelige disse data er omkring bopæl og arbejdssted.

Jeg ttor de vil tage din henvendelse seriøst og give dig et svar.

Det er meget mere konstruktivt end de gætterier du har gang i.

Så tager vi diskussionen når du har fået svar.

Indtil da må vi antage at disse tal er korrekte.

Imødeder din tilbagemelding når du har hørt fra dem.:-)


Jeg sår så sandelig ikke tvivl om tallene fra Danmarks statistik. På ingen måde! Jeg sår kraftig tvivl om at fordi deres arbejdsplads er der, så pendler de også dertil. Og de tal tror jeg ikke findes overhovedet, så nej vi kan ikke finde dem til dig, som du så gerne vil have. Men fordi der ikke findes bedre tal er det i min verden ikke det samme som man kan bruge de tal der er. Tværtimod vil jeg mene de kan bruges til at sige at hvis der ikke er flere, og hvor få procent der ville tage toget ud af dem der rent faktisk måtte pendle dagligt. Ja så er det yderst få. Men de tal findes ikke, så det bliver påstand mod påstand.

Du skriver :Jeg sår kraftig tvivl om at fordi deres arbejdsplads er der, så pendler de også dertil.
Tallene stammer givet dels fra skattevæsenet og formentlig sammenkørt med oplysninger om befordringsfradraget og fra folkeregistret.
At du ikke kan lide dem beryder jo ikke at de er forkerte.

Eneste usikkerhed jeg kan se er om pågældende pendler hver dag, eller som jyske håndværkere arbejder og bor og sover 3-4 dage på Sjælland og så tager hjem på lang weekend

Men selv om tallene måske kun dækker over at hveranden rejser dagligt - så er det pænt mange man vil køre forbi!

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak