Lommevogne (Generelt)

af Svend @, søndag 18. april, 2021, 01:11 (25 dage siden) @ William Skov

OK. Du har altså (ligesom alle andre) heller ikke fundet løsningen endnu ;-)


Så du mener at en løsning kan blive for lavpraktisk og simpel?

Hvad er bedre end en løsning der, nemt kan monteres og nemt kan inspekticeres at traileren faktisk er fastlåst?


Skal vi have en eller anden højteknologisk løsning, blot fordi vi kan og det analoge halløj gider vi ikke?

Jeg mener ikke noget, er blot tilskuer/tilhører.
Men at der ikke må køre lommevogne med løstrailere i, til og gennem Danmark (når vi ser bort fra Padborg) er sikkert ikke noget DB Cargo (og de øvrige) bare trækker på skuldrene af. Det ødelægger faktisk deres forretningsgrundlag.
DB Cargo har en stor teknisk viden og hvis det havde været "sådan bare lige" at komme med en løsning, som kunne stille de danske myndigheder tilfredse, havde de nok gjort det for længst. DB Cargo tænker helt sikkert ikke i højteknologiske løsninger, men mere i hvad der simpelt og enkelt (og uden voldsomme omkostninger) for at få trafikken i gang igen. Herunder øltoget Fredericia-Høje Taastrup, for den trafik er vist helt aflyst i øjeblikket.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen