Maschen-Malmö: Første 835 meters + 120 km/t næsten (Jernbanen i dag)

af steenth, torsdag 22. april, 2021, 19:07 (60 dage siden) @ Svend

Det er noget regelret svar - det godt i det daglige. Men her er det en testkørsel, når man kigger på hvad der skal tillades på langt sigt. Så er man nødt til at tage nogle undtagelser fra SR for at kommer til det mål.


Det skal åbenbart siges mere end en gang: Der skulle ikke foretages testkørsler i Danmark.... kun i Sverige. Ideen var at vise, at der også kan køre 835 meter godstog til Sverige.

Kære Svend - har du ikke læst artiklen? Det er et forskningsprojekt, som skal undersøge muligheder for længere, hurtigere og tungere godstog.... Og ikke kun at skaffe 835 m tog til Malmø.. men for skaffe viden om hvordan det kan håndteres.

Citat fra News Øresund:
"Testen blev udført for at demonstrere, hvordan eksisterende systemer kan bruges mere effektivt”, siger Hans Boysen. Dette er et vigtigt skridt i arbejdet med at indføre længere, tungere og hurtigere godstog i regelmæssig trafik mellem Tyskland, Danmark og Sverige, sagde Hans Boysen, testchef hos den svenske transportadministration, til järnvägar.nu."
Det er iflg artiklen et fælles projekt med Trafikverket, DB Cargo AG, DB Cargo Scandinavia, DB Netz og Banedanmark. og er et Shift 2 Rail projekt. Shift 2 Rail er netop skabt for at udvikle banetrafik i Europa.

Trafikverket har udsendt denne pressemeddelelse, som også sætte den kørsel i en sammenhæng.
https://www.trafikverket.se/om-oss/nyheter/aktuellt-for-dig-i-branschen3/aktuellt-om-fo...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Den Store Jernbanebasar

Den Store Jernbanebasar
Pris 140 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen