Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Superlyn og Stop i Ringsted (Generelt)

af My1202, 24/4 2021, 10:00 (1095 dage siden) @ Fysikeren

Blot til info!

https://sn.dk/Sjaelland/Lyntoget-suser-forbi-en-hel-landsdel-Kraever-stop-i-Ringsted/ar...


Og den der har skrevet artiklen har ikke opdaget, at togene til/fra Hamburg kan køre København-Odense på samme tid men med stop i Ringsted.

Så det er muligt at få et stop i Ringsted og overholde tidsplanen.


Mit bud: Lyntogene til Aalborg og Esbjerg standser ikke i Ringsted. Dem til Aarhus gør derimod. Samt Roskilde og Skanderborg af hensyn til tilslutning der.

Mit bud er at ALLE tog får et stop enten i Ringsted eller Køge nord.:-)
Men når du skriver stop i Roskilde indebærer det jo en langsommere tur mellem København og Ringsted end over Køge Nord?:-|


Forventning: At dem der deltager i debatten har læst rapporterne om timeplanen og kender til forslagene til køreplan.

Nu er det indtil videre en plan. Ikke den endegyldige løsning og køreplaner er på nuværende tidspunkt næppe meget mere end ja skitser!

Så der er forsat rig mulighed for at planerne ændrer sig og dermed også hvor togene standser.

Der går vel nok min. 5 år før vi blot nærmer os noget der ligner Timemodellen. Signalsystem, kørestrøm, udretning og opgradering af diverse strækninger skal være lavet forinden.;-)

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak