Lyntog til Køge (Generelt)

af Rail, torsdag 29. april, 2021, 21:06 (10 dage siden) @ Jens Hansen

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

Det er jo så det der hedder InterCity. Man kan da godt vælge at konvertere alle Lyntog til InterCity med stop i Ny Ellebjerg, Køge Nord, Ringsted, Sorø, Slagelse, Korsør, Nyborg og Langeskov.
Er det det du gerne vil?

Eller er der måske en grund til at så mange der ikke har Lyntog gerne vil have dem til at stoppe i netop deres by. Måske er der faktisk nogle der foretrækker tog der ikke standser alle steder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen