Lyntog til Køge (Generelt)

af My1202, fredag 30. april, 2021, 11:19 (10 dage siden) @ Mads

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.

Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen