Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lyntog til Køge (Generelt)

af My1202, 30/4 2021, 13:59 (1054 dage siden) @ larsht

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.


Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.


Nej, vi betvivler ikke tallene fra Danmarks statistik - de tal du fremlagde derfra sidst understøttede bare at dit elskede Ringsted ikke var det smarteste sted at standse for de oceaner af passagerer du mener vil berige en lyntogsforbindese fra Storkøbenhavn mod Odense, men snarere en af stationerne i Slagelse Kommune.
Hvorefter du opfordrede andre til at fremlægge tal der understøttede dit postulat - der var sjovt nok ingen.......tænk over det.....


Du kan sikkert finde statistik over hvor mange der stiger af og på på de enkelte stationer.
Jeg ved sådanne tal findes. Men ikke hvor.
Så bedste bud er de tal du så mener er misvisende!


Tager du et kig i de tråde du har benyttet dem i, er det vist tydeligt for de fleste at jeg ikke var den eneste om det.

Hvad beviser det?
At IQ måske er lavere end du troede i dette forum;-)

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak