Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

250 km/t over Femern - Minister og TRU henvendelse (Trafikpolitik)

af Svend, 2/5 2021, 00:04 (1062 dage siden) @ Bent Jensen

Jo hvis der er nogen der vil have højere hastighed, er det vel væsentlig at togets bremseevne er bedre, derfor.

Her er lidt at tygge på/tænke over:

"In Deutschland darf die Magnetschienenbremse weder als Betriebs- noch als Feststellbremse verwendet werden. Lediglich der für 330 km/h zugelassene ICE 3 verfügt als einziger schnell fahrender Serienzug der Deutschen Bahn über Wirbelstrom- statt Magnetschienenbremsen. Dieses Bremssystem ist verschleißfrei und leistungsfähiger als eine Magnetschienenbremse."

.... men det gælder ikke kun i Tyskland ;-)

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak