250 km/t over Femern - Minister og TRU henvendelse (Trafikpolitik)

af Svend @, søndag 02. maj, 2021, 00:04 (93 dage siden) @ Bent Jensen

Jo hvis der er nogen der vil have højere hastighed, er det vel væsentlig at togets bremseevne er bedre, derfor.

Her er lidt at tygge på/tænke over:

"In Deutschland darf die Magnetschienenbremse weder als Betriebs- noch als Feststellbremse verwendet werden. Lediglich der für 330 km/h zugelassene ICE 3 verfügt als einziger schnell fahrender Serienzug der Deutschen Bahn über Wirbelstrom- statt Magnetschienenbremsen. Dieses Bremssystem ist verschleißfrei und leistungsfähiger als eine Magnetschienenbremse."

.... men det gælder ikke kun i Tyskland ;-)

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen