Opdatering af EB (Generelt)

af KKLD, mandag 03. maj, 2021, 18:06 (6 dage siden) @ Frank Poulsen


Hvordan kan det egentlig være at man kører 9XXX-afgangene uden passagerer?


Fordi det er materieltog, og disse fremgår af TKØ, som ligger frit tilgængelig på Banedanmarks hjemmeside.

M v h
Peter L


Tak for svar.

Måske er det bare mig der ikke kan se fordelen ved at springe alle stationer over og kalde det materieltog, i stedet for at kalde det passagertog og stoppe på nogle/alle stationer undervejs når toget alligevel skal den vej :-) Tænker at DSB gerne vil have så mange kunder som mulig


Der er jo meget materiel kørsel frem og tilbage fra diverse depoter. Nogle materieltyper skal til service i Lufthavnen, nogle på Helgoland. og nogle kan klares med natlig service på Hovedbanen osv osv osv osv. Og så hvis der pga driftens hurtige ændringer i løbet af dagen, ved nedbrud, eller andre aflysninger så et løb der skulle være kørt af IC4 pludselig bliver til en dobbeltdækker, eller omvendt. Jamen så skal der jo køres materiel løb for at få det på plads. Og det betyder jo også noget for hastigheden at man kører fra Lufthanvnen til Hovedbanen tom, og hvordan ville kunderne have det med tilfældige tider der pludselig er en uventet afgang fra lufthavnen til Hovedbanen. De kan i øvrigt også køre før tid, eller senere uden den store betydning.

Derudover skal du jo også have togfører med på alle de tog, det har du jo ikke ved materiel kørsel. Busser kører jo i øvrigt også tomme rundt fra depoter og til ruterne. Det er der grundlæggende ikke noget mærkeligt i at tog også gør, som jeg ser det.

S-tog har ikke nogen togfører, så kunne de køre som en almindelig (bonus) afgang.

Men kan godt se, hvad du mener.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen