Batteritog på vej til Region Sjælland (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 05. maj, 2021, 00:15 (4 dage siden) @ LHJ

Men letbanemateriel er typisk smallere end jernbanemateriel, og så slipper man alligevel ikke for at gøre "et eller andet" ved perronerne .....

"Hattehylder"?

M.v.h.
Niels

Jovist, kære Niels, erfaringer har man jo med den slags her i Jylland ...
Men på Nærumbanen er man jo ikke bundet af vognbredder i anden trafik, som i det indre Århus, så man kunne jo evt. vælge en svensk løsning, som har fungeret fint i mange år.
På den måde er der plads på banen til imaginære godstog, som på Grenåbanen, men man slipper for at klappe op og ned, når der skal køres med normalprofilerede sporvedligeholdelseskøretøjer ;-)
Mh
LH

Noget lignende er også anvendt på IK17 togene der er bygget til det smalle profil i Berlin, men pga. kronisk materielmangel er indsæt på bredprofilstrækninger indtil de nye J-tog bliver leveret. Der er monteret en skinne og trin der sørger for at mellemrummet mindskes. Bemærk anordningen nederst på dørene der skal forhindre trainsurfing.

[image]

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen