DF har opdaget at Alstom Stream ikke er velafprøvet (Generelt)

af Oliver Løvgard @, Ballerup, onsdag 05. maj, 2021, 15:36 (140 dage siden) @ andersj

Naturligvis. Men der trods alt forskel på at vælge en platform der er godkendt til 200 km/t i en række lande, kører under 25 kV samt driftskobler og så en der ikke gør.


Ud fra hvad jeg har forstået så er/var driftkobling netop ikke krav, da man så hvor besværligt det var at få MG'erne til at gøre det.


De skal jo stadig kunne op- og nedformeres undervejs. Materielteknisk er der vel heller ingen forskel på op-/nedformering og driftskobling. Det er alene køreplansteknisk der er forskel, hvor driftskobling giver større risici for forsinkelser da man er afhængig af at alle togdele ankommer rettidigt til stationen/erne hvor der kobles.

Forskellen er at driftkobling foregår imens der er passagerer ombord, på begge stammer, hvorimod op- og nedformering sker enten ved klargøringscentrer, værksteder eller på større stationer, men hvor kun den ene af stammerne kan have passagerer ombord.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen