Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aflyste tog (Generelt)

af mikedk2100, 9/5 2021, 20:28 (1054 dage siden) @ Peter Linaa

Mindste skiftetid på Kh: 6 minutter.
ICL63 har afgang fra Kh kl. 16:56 mod Fyn og Jylland.
Hvad er ”problemet” med at ankomme til Kh med RE19277 kl. 16:50 og så nå ICL63 afgang Kh kl. 16:56 mod Fyn og Jylland?`Der er lige nøjagtig den skiftetid, som det kræver for at nå fra RE19277 til ICL63.


6 minutter er ikke lang tid til at skifte på København H. Jeg kunne ikke drømme om at nøjes med så kort tid.

Du skal huske på, at langt de fleste tog holder for rødt et stykke tid udenfor København H, før de overhovedet får lov at køre ind til perron. Der kan hurtigt smutte et minut eller to fra de 6 minutters skiftetid. Som reelt er 5 minutter, som jeg forklarer længere nede.

Så skal man også finde ud af, fra hvilken perron toget afgår. Man kan ikke være sikker på, at en eventuel app er opdateret med seneste ændring - slet ikke ved delaflysninger eller den mindste uregelmæssighed - så det er nødvendigt at finde en skærm eller høre eventuelle højtalerudkald. Først derefter kan man gå til den rette perron. Har man bagage med fra lufthavnen skal man måske med 2 elevatorer.

Og endelig skal man jo være i toget mod Fyn/Jylland 1 minut før afgang, for dørene lukkes - igen, har du bagage med, så kan du ikke nødvendigvis løbe til døren, hvor togføreren står.

Reelt har du kun 5 minutter til at skifte. Det er alt for lidt.


Til orientering, så har jeg brugt de skiftetider der står på side 7 i Tog i Danmark:
https://www.dsb.dk/globalassets/pdf/koereplaner/intercity/k21/togidk-k21.pdf
Er du ikke tilfreds med skiftetiderne, synes jeg, du skulle tage at rette henvendelse til DSB.
De øvrige tider har jeg fundet på Rejseplanen, og de er efter rettidig toggang.

M v h
Peter L

Jeg svarede dig blot på dit spørgsmål “hvad er problemet” ;-)

At DSBs excelark ikke tager højde for virkeligheden, kan jeg alligevel ikke gøre noget ved.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak