Aflyste tog (Generelt)

af Petteri, søndag 09. maj, 2021, 22:10 (47 dage siden) @ Peter Linaa

Jeg er slet ikke uenig.


Toget var FORSINKET 13 minutter - altså indtil 16.39. Klokken 16.38 kaldes der ud at toget er AFLYST og vi skal benytte toget i spor 2 (toget med afgang 16.38). Som du formentlig ved, så lukker DSB sidste dør 15 sekunder før afgangstid.
Da udmeldingen kommer 16.38, er afgangsproceduren sat i gang, og togfører er allerede gået ind og er ved at lukke sidste dør.
Næste tog var 16.58, med ankomst 17.10.

Jeg er pendler på strækningen København H - Københavns Lufthavn, og alene i maj er mit tog (altså den jeg har pladsbillet til) blevet aflyst eller forsinket. Af en eller anden mærkelig grund, er det kun delaflysninger mellem de to stationer, for togene kører mellem Helsingør og København H, samt Københavns Lufthavn og Sverige.

I øjeblikket er der 20 minutters drift på strækningen, på grund af sporarbejde. Jeg accepterer denne præmis - men når toget aflyses 5 minutter før afgang eller - som i dette tilfælde 13 minutter senere - så er det altså dårligt arbejde. Jeg kan ikke bare lige skifte til metro og komme frem til den tid, jeg forventer

Jeg betaler for transport fra A til B, og forventer en forklaring når selskabet jeg betaler til, ikke formår dette. Jeg kan blive spist af med 20 kroner i pendlergaranti, men det overvejer langt fra de daglige problemer man står med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen