Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aflyste tog (Generelt)

af Scharfenberg, 10/5 2021, 11:47 (1079 dage siden) @ Peter Christensen

6 minutter lyder rimeligt, synes jeg. Det er nok derfor, excelarket også siger 6 minutter ;-)

Efter at der i forbindelse med forbindelsestunnellen til metroen er etableret ret hurtige elevatorer, som er placeret nogenlunde midt på perronerne på Kbh. H, kan man faktisk skifte tog ret hurtigt på Kbh. H. Der er ovenikøbet elektroniske ankomst- og afgangstavler nede i gangtunnellen ved alle elevatorer. Så 6 minutter er absolut rimeligt. Og ikke kun i teorien :-)

Tja, det kommer vel an på:
- hvor godt er man gående?
- han man meget baggage med?
- hvor kendt er man på Kh?

6 min. er ganske fint hvis du er let til bens og blot har en rygsæk.
Selv uden at være gangbesværet, så vil det ikke være specielt morsomt med 2 kufferter @ 15 kg.

Hvis man ikke kan finde elevatoren midt på perronen, vil det selvsagt forlængde skiftetiden. Især hvis man vælger den gamle elevator for enden af perronen inde under ankomsthallen. Men jeg synes nu, at de nye elevatorer er placeret ret synligt nogenlunde midt på perronen. Hvis man er dårligt gående og/eller har meget bagage med, må det være en fordel, at der er hurtige elevatorer midt på perronen og til og fra alle perroner.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

På Sporet Af 2022

På Sporet Af 2022. Pris 240 kr.

Læs mere
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak