Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aflyste tog - svar fra DSB (Generelt)

af Petteri, 11/5 2021, 10:00 (1081 dage siden) @ sil1207

Faktisk stod der spor 2, helt frem til toget blev aflyst.

Jeg vil pointere, at jeg blot er pendler på strækningen CPH-KBH H, men med de fåtal af afgange der er i øjeblikket, så er ICL én blandt 4 afgange i timen. Dog stod der 17 passagerer, alle nogle studerende, som skulle til Herning. De forstod jo ikke helt hvad der var sket, og jeg prøvede at hjælpe dem videre ved at ringe til DSB. De oplyste mig om at toget "blot" var 13 minutter forsinket.

Jeg oprettede oprindeligt denne tråd for at høre, om der var nogle steder man kunne søge information om aflyste afgange, og det lykkedes da nogenlunde til sidst.


Jeg kontaktede sideløbende DSB, som her til morgen har svaret. Jeg er dog ikke helt sikker på, at de rent faktisk har læst eller forstået min mail.

De har i hvert fald ikke svaret på hverken problematikken omkring den MEGET sene information om "delaflysningen", eller årsagen til samme. I stedet har de skrevet 13 linjer om Rejsetidsgaranti, som gælder for rejsende med en (fuldt betalende) togbillet. Jeg er pendler, og er tilmeldt pendlergaranti, og det giver slet ikke det samme.

Jeg vil gerne takke alle, der kom med konstruktive og brugbare svar i forbindelse med min forespørgsel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak