Ny forbindelse over / under Vejle Fjord (Generelt)

af My1202, mandag 17. maj, 2021, 18:02 (129 dage siden) @ Scharfenberg

Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.


Ved at opgradere jernbanen mellem Fredericia og Aarhus herunder bygge en fast jernbaneforbindelse over el. under Vejle Fjord tilgodeser man rejserelationerne mellem Aarhus og hele det østjyske bybånd og mellem Aarhus og Odense/Kolding/Esbjerg. For ikke at tænke på Aarhus-Padborg-Hamborg. Det giver derfor rigtig god mening med timeplanen også mellem Esbjerg-Aarhus og Aarhus-Odense. En fast Kattegatforbindelse giver nemlig ikke i sig selv hurtigere rejser mellem Aarhus og Odense/Esbjerg.

Du glemte så lige at jeg skrev at man skulle bygge højhastighedsbane uden stop mellem et sted omkring Fredericia og op til Aarhus.

Så kan man også spare Kattegatforbindelsen til tog.
Turen fra København via Odense til Aarhus burde kunne klares på 90-100 min.
Og via Kattegat over Ringsted vil det min. tage 75 min.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen