Avatar

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, mandag 17. maj, 2021, 19:45 (78 dage siden) @ Jens Hansen

Vejle Fjord broen + Hovedgaard - Hasselager er alene relevante så længe passagerer fra øst for Odense skal over Fyn for at komme til Aarhus eller nordover

Her kunne man måske være lidt fremsynet og have som mål:

København-Odense 1 time
København-Aarhus 1 time (via Kattegat)
Odense-Aarhus 1 time
Odense-Esbjerg 1 time
Aarhus-Aalborg 1 time

Jeg er klar over, at ruterne over henholdsvis Kattegat og over Vejle Fjord konkurrerer med hinanden - men kun i et vist omfang. Spørgsmålet er, om ikke vi har råd til begge dele, hvis vi for alvor vil noget med jernbanen i Danmark - ikke kun de kommende 40 år, men også årene derefter. Generationer efter os vil have glæde af Vejlefjordforbindelsen, Hovedgård-Hasselager og Kattegatforbindelsen, på samme måde som vi har nydt - og fortsat nyder - godt af for længst anlagte og betalte jernbaner.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MT159
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen