Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Upræcis trafikinformation fra DSB - hvorfor? (Generelt)

af Scharfenberg, 18/5 2021, 13:13 (1064 dage siden) @ Schienenwolf

Nej, I skal ikke hundse rundt med folk og have dem til at bruge rejseplanen frem for en trykt køreplan: I ER EN SERVICEVIRKSOMHED, SOM SKAL LEVERE DEN VARE, SOM I PRØVER AT SÆLGE, DVS. I SKAL OVERHOLDE DEN TRYKTE KØREPLAN.

Hvor skriver jeg, at vi ikke skal overholde køreplanen???

I ER TIL FOR KUNDERNE, IKKE OMVENDT.

Ja, det er da helt indlysende, at rejseplanen ikke er til for de rejsende. Spøg til side: Kan du ikke lige vise det sted, den tekstpassage, som indikerer, at vi ikke er til for kunderne. For ellers tror jeg altså, at min kæde for længst er røget af.

Det er en lodret løgn, at man kan se fremtidig driftsuorden i Rejseplanen: DET KAN MAN IKKE!

Hvor har jeg skrevet, at fremtidig driftsuorden kan ses i rejseplanen? Akut er ikke lig med fremtidig. Eller har jeg misforstået mit danske???

Hele din argumentation dækker over inkompetence og er et let gennemskueligt forsøg på at tørre jeres arbejde af på kunderne, ligesom når fx pakkepostfirmaerne forventer, at postmodtagerne selv holder styr på deres pakker via track-and-trace, fordi de heller ikke kan levere den lovede vare. Man skal som forbruger kunne regne med en trykt køreplan uden løbende selv at følge med i trafiksituationen, ligesom man skal kunne regne med at få sin pakke, uden selv at skulle følge pakkens vej. Det er typisk offentlig udbytter-deologi, at man forsøger at få borgerne til at arbejde for sig, fx med at sortere affald, som om folk ikke havde andet at tage sig til i deres fritid.

Det var godt nok mange problemer/udfordringer, du har med samfundet og dine medborgere. Men det hører sig vist ikke til på dette forum. I øvrigt sjovt at du udstiller dig selv med affaldet. Jeg sorterer pt. 7 slags affald, og det er lige præcis så svært, som man selv gør det til. Dvs. i den virkelige verden er det faktisk ret nemt. Men mon ikke kommunen har et kursus til dig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak