Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Upræcis trafikinformation fra DSB - hvorfor? (Generelt)

af Scharfenberg, 18/5 2021, 13:26 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

Sidstnævnte er den egentlige årsag. Vi skal have folk til at bruge rejseplanen, så de ikke står med en trykt køreplan, og så kører toget alligevel ikke som planlagt fx pga. driftsuorden.


HVIS jeg nu var daglig pendler enten til arbejde eller fritidsaktiviteter om aftenen som jeg skulle jeg hjem fra, så ville jeg da hade at skulle tjekke rejseplanen hver evig eneste gang jeg skulle med toget. Derfor vil det i mine øjne være logisk der var et fra/til tidspunkt, i stedet for bare sent om aftenen. i sådan en besked. Og især når det kun er et tog burde der stå afgangen fra x by kl. xx:xx...

Og ja så skal det være ensartet osv... Men altså. Når alt skal være ens så bliver det dårligt... Tænk hvis alle mennesker var ens og alle ville være frisører, hvem fanden skulle så udrede vores sygdomme? Eksempelvis.

Standarder kan være godt nok, men man skal også erkende når der er ting der faktisk er bedre at afvige fra standarden...

Det er min personlige mening, og ikke kun til trafikinformation, men til alt :)

Nu skal vi passe på ikke at gøre det hele meget vanskeligere, end det egentlig er.

Hvis du i dit tænkte eksempel er pendler, kan du med overskriften 'sent om aftenen' ret hurtigt se, om det berører dit rejsemønster som pendler (hvis du fx pendler morgen og eftermiddag). Så er der ingen grund til at slå op i rejseplanen. Så kan du trygt gå i seng. Hvis du derimod vågner op og får en push-besked på din mobil, der siger 'DRIFTSFORSTYRRELSER' på S-togstrafikken, og du rent faktisk pendler med S-toget, ville jeg på det kraftigste anbefale dig at tjekke rejseplanen.

Jeg kan slet ikke følge dig i, at det bliver dårligt, når man bruger samme standard. Undersøgelser viser, at langt de fleste rejsende ønsker relevant, præcis og hurtig information. Ikke en lang køreplan for noget, der slet ikke er relevant for dem.

Du må så hjertens gerne have den mening, at alt ikke skal være ensartet. Men er vi fx ikke enige om, at proceduren for kontrolafgifter og rejsetidsgaranti skal være ud fra samme principper (dvs. ensartet). Eller skal vi forskelsbehandle kunderne, så det hele ikke er ensartet? Jeg må bare være ærlig og indrømme, at jeg ikke rigtig kan se, hvor du vil hen med din argumentation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailDSB MO1808

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak