Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Upræcis trafikinformation fra DSB - hvorfor? (Generelt)

af Frank Poulsen, 18/5 2021, 16:05 (1068 dage siden) @ Scharfenberg


Jeg kan slet ikke følge dig i, at det bliver dårligt, når man bruger samme standard. Undersøgelser viser, at langt de fleste rejsende ønsker relevant, præcis og hurtig information. Ikke en lang køreplan for noget, der slet ikke er relevant for dem.

Enig, men jeg finder det ikke relevant præcist eller hurtigt i det beskrevne eksempel på nogen måde. Som Matias også skriver, et hurtigt link til køreplan for det pågældende tog(e) hvis det er få tog.


Du må så hjertens gerne have den mening, at alt ikke skal være ensartet. Men er vi fx ikke enige om, at proceduren for kontrolafgifter og rejsetidsgaranti skal være ud fra samme principper (dvs. ensartet). Eller skal vi forskelsbehandle kunderne, så det hele ikke er ensartet? Jeg må bare være ærlig og indrømme, at jeg ikke rigtig kan se, hvor du vil hen med din argumentation.

Nej det er vi ikke nødvendigvis enige om... Som Mike skriver andet steds så skal der være plads til lokal konduite og vurderinger. Men det er ved at forsvinde helt ud af samfundet. Alt skal være ens og maskiner. Og ja der er forskelsbehandling. Men det er der jo der jo i forvejen. Ser man på billetpriser, som i min verden var noget der netop burde være ens, jo kæmpe forskelle med orangebilletter, og alle mulige særtilbud.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak