Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Upræcis trafikinformation fra DSB - hvorfor? (Generelt)

af Petteri, 18/5 2021, 16:29 (1045 dage siden) @ Banemanden

Hej Matias,

Det er 1 million kroner spørgsmålet. Jeg er som pendler oprigtigt glad for, at de ansatte hos statsbanerne også oplever manglen på korrekt og præcis trafikinformation. Lidt ligesom når Metroselskabet skriver sådan her:

"M1/M2: Mandag den 17. maj i tidsrummet 00:00-05:30 kører der ingen tog mellem Christianshavn - Vestamager, passagerer skal benytte de indsatte busser på strækningen. I tidsrummet 00:45-01:15 og 03:58-04:30 kører der ingen tog mellem Nørreport - Amager Strand og i tidsrummet 01:15-03:58 skal passagerer mellem Vanløse - Lufthavnen skifte tog på Christianshavn."


Tilbage til OT

Finder du svaret, vil jeg meget gerne vide det :)


Hm, jeg oplever da Metroselskabets besked som værende uhyggeligt præcis. Hvad er det du synes der mangler i informationen?

For så vidt korrekt, men kan du fortælle mig ud fra disse oplysninger, hvad tid jeg skal tage fra Vanløse for at være i Lufthavnen 04.30? Tillæg informationen om 20 minutters drift-interval om natten mellem Vanløse og Christianshavn (ifølge Metroens køreplan på m.dk), og dertil 20 minutters drift mellem Christianshavn og Lufthavnen. Det er endda uden de skift og sporspærring der måtte dukke op undervejs. Der er ikke faste minuttal og det kan derfor være alt indenfor de 20 minutters intervaller.

Laver jeg en rejseplans-søgning dagen før, vil den foreslå én direkte rejse med metro, men med fodnoten om, at der er togskifte og sporspærring på strækningen. Det eneste jeg kan bruge den information til, er naturligvis at undgå at benytte metroen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak