Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ministersvar - 250 km/t over Lolland og i tunnelen (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 21/5 2021, 08:58 (1064 dage siden) @ hummel_62

Så enig
På den lange bane, kan tid komme i spil.
Jeg er derfor ikke helt enig, når der andre steder snakkes meget om køreplan ændringer for at deres køres med ME eller EB

Lad os komme tilbage til at Tog er noget man kan stille sit ur efter

God pinse

Jeg er også helt enig. Det er som om mange penge bruges på prestige projekter osv, i stedet for at sikre de "små" ting der gør hverdagen bedre. Har man i dag en fejl med et tog i Tølløse spor 1... Så har man reelt kun et spor fra Holbæk til Lejre. Man sparer på sporskifter og tænker på små minutter til mange milliarder. Jeg forstår ikke altid den prioritering. Og sådan en fejl, kan jo både være fejl på toget, det kan også være en passager med hjertestop og ambulancetilkald. Der er mange muligheder. Men trafikken går fuldstændig i stå på den bane i begge retninger pga det. Fordi man ikke lige kan komme i begge spor i den køreretning og nemt udenom med måske kun få min forsinkelse.

Ligeledes mener jeg også at der skal være bedre reserver klar. Både materiel og personale. Det vil også hjælpe på hvordan passagererne oplever situationen.

Eksempelvis det her fra DSB: https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

Hvad er det der gør at man ikke bare kører mellem Næstved og Haslev? Det var allerede i går eftermiddags et problem i Tureby. Altså med mindre problemet er på hele strækningen og ikke bare Tureby de bruger som undskyldning. Men så havde de vel skrevet hele strækningen har signalproblemer...

Personale kommer vel fra Næstved under alle omstændigheder, togene fra Næstved under alle omstændigheder. Der er 2 spor i Haslev, (ved ikke om de krydser der i dag), men hvis de gjorde, så ville de jo stadig kunne det og så bare vente til næste tog kom og så skifte. Men det er som om DSB ofte tænker for nemme løsninger. Og personale og pauseforhold, jamen om de sidder i et tog i Haslev og venter, eller kører til Køge og venter. Det er vel lige meget. Det regnes ikke som pause for dem. Så jeg har virkelig svært ved at se hvorfor DSB bare vælger den nemme løsning her. Med mindre som sagt at signalproblemerne ikke kun drejer sig om Tureby, men hele strækningen.

Der er jo ikke alle der skal igennem til Køge... Men der er jo også interne pendlere mellem Haslev og Næstved.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak