Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

El til Hirtshals/Frederikshavn igen-igen (Trafikpolitik)

af larsht, 5/6 2021, 23:03 (1028 dage siden) @ My1202

Du forstår åbenbart ikke pointen - HL kan da udtale sig om hvadsomhelst, men de udsagn han kommer med er ikke bedre end hvad så mange andre kan finde på. Nej, jeg har ingen holdning til elektrificering i Nordjylland, ejheller om der er behov for jernbaner i Vendsyssel og slige diskussioner. Det eneste jeg kan konstatere i denne diskussion er at EU vil have nøglejernbaneinfrastruktur elektrificeret og da de bemeldte strækninger indgår i denne er der et formelt krav om dette.

Nu har jeg også på fornemmelsen at HL i både politiske og andre stakeholder-kredse bliver betragtet som let fjervægt, så den helt store betydning af HLs eksponering i medierne skal man nok ikke vente. Læg mærke at HLs udtalelser ofte står frit svævende uden forskerkollegers kommentarer, hvilket altså ikke er anerkendelse, snarere tværtom.

Men det er da godt at du finder nydelse i HLs kommentatorspor.


Læg også mærke til at HL aldrig referere eksisterende forskning. Det er aldrig "xx undersøgelser viser yy" det er altid "jeg tror/mener/gætter på".

Dem der ved noget, de er for længst hyret ind i branchen og har vigtigere ting at tage sig til end at kommentere enhver historie i medierne.

Det er heller ikke mit indtryk at AAU står stærkt eller har særligt fokus på kollektiv trafik - der skal man nok til DTU som medierne sjældent kontakter.


Har du dokumentation for det sidste du skriver eller er det dit eget hjernespind?

Av, det var nye toner fra din side - betyder det at vi kan begynde at se dokumentation fra dig fremover? ;)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak