El til Hirtshals/Frederikshavn igen-igen (Trafikpolitik)

af My1202, søndag 06. juni, 2021, 12:33 (17 dage siden) @ larsht

Målet om at flytte EU' godstransporter væk fra asfalten til skibe og bane er jo for ture over 300 km. Så er der tale om gods til og fra Danmark er det jo ikke omfattet af målsætningen fra EU.


Der er næsten 300 km fra Maschen Rangierbahnhof bare til Taulov, 550 til Hirtshals, 500 til Høje Tåstrup. Hvordan mener du ikke at det falder ind under kriterierne?


Der er mange ubekendte faktorer.

1: idag er der udelukkende tale om transport på landevej.
Så det kræver at man vrider armen på vognmændene. Det sker næppe.

Fra en debat her på sitet omkring "rullende landeveje" fremgik det at op mod halvdelen af de nuværende lastbiler mellem Sverige og Norge udgår / ender i Danmark.

2: Taulov?
Det er i under 200 km fra Hirtshals /Frederikshavn til Taulov Så hvis halvdelen af lastbilerne stadig kun skal til og fra DK giver det ikke meget mening.


Hirtshals-Taulov = 270 km
Frederikshavn-Taulov = 267 km

Jeg ved ikke hvad vej du er kørt, men dette er afstandene ad E-vejen

Der er UNDER 300 km.;-)
Dermed ikke inde under EU' målsætning.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen