Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

El til Hirtshals/Frederikshavn igen-igen (Trafikpolitik)

af larsht, 6/6 2021, 12:34 (1052 dage siden) @ My1202

Målet om at flytte EU' godstransporter væk fra asfalten til skibe og bane er jo for ture over 300 km. Så er der tale om gods til og fra Danmark er det jo ikke omfattet af målsætningen fra EU.


Der er næsten 300 km fra Maschen Rangierbahnhof bare til Taulov, 550 til Hirtshals, 500 til Høje Tåstrup. Hvordan mener du ikke at det falder ind under kriterierne?


Der er mange ubekendte faktorer.

1: idag er der udelukkende tale om transport på landevej.
Så det kræver at man vrider armen på vognmændene. Det sker næppe.

Fra en debat her på sitet omkring "rullende landeveje" fremgik det at op mod halvdelen af de nuværende lastbiler mellem Sverige og Norge udgår / ender i Danmark.

2: Taulov?
Det er i under 200 km fra Hirtshals /Frederikshavn til Taulov Så hvis halvdelen af lastbilerne stadig kun skal til og fra DK giver det ikke meget mening.


Hirtshals-Taulov = 270 km
Frederikshavn-Taulov = 267 km

Jeg ved ikke hvad vej du er kørt, men dette er afstandene ad E-vejen


Der er UNDER 300 km.;-)
Dermed ikke inde under EU' målsætning.

Det kan jo ske man taster forkert ;)
God søndag


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak