El til Hirtshals/Frederikshavn igen-igen (Trafikpolitik)

af esni, Frederikssund, tirsdag 08. juni, 2021, 11:50 (12 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Nuvel, tilbage til casen:
Jeg mangler en analyse, der forklarer om elektrificering til Hirtshals for håndtering af 600-700 meter kombitog er en bedre investering end elektrificering til Hjørring og så skift til diesellok og direkte adgang til terminalen i Hirtshals for 835-1000 meter tog (hvis du ikke skal omløbe i Hjørring, men alene skifte lok).

/Lasse

Hvor langt kan man køre med et 835 m (eller 1000 m) tog i dag fra Padborg mod nord før man rammer grænsen før man rammer grænsen for max toglængde på aktuel strækning?

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen