Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus: Helhedsløsning (Trafikpolitik)

af K 564, 9/6 2021, 15:13 (1051 dage siden) @ RasmusD

Lasse studser over at de kalder projektet en "fremtidssikring" når der er planlagt perroner der er kortere end ditto i Odense og København, og Keld gør sig så morsom over Banedanmarks forkærlighed for totalspærringer. Ingen har snakket om hvem der har bygget de nuværende perroner.


Hej RasmusD

Jeg gør mig på ingen måde morsom over Banedanmark. Derimod henviser jeg til at jernbanen lukkes igen og igen. Som bruger er det på ingen måde morsomt at bruge optil 50% længere tid på min transport. De sidste 15 år har jeg hver sommer rejst på tværs af Danmark 15 til 20 gange. Det gik fint de første år, rejsetid 4 timer fra A til B. Men de sidste 5-10 år er det ikke unormalt at der tales om en 5½-6 timer, samt ekstra skift til togbusser, pga. alle disse total spærringer. Årsag: Banedanmark fremtidssikre banen. Så 1½-2 år efter lukker man igen samme strækning. Kan det kaldes fremtidssikring? Som kunde er vi til grin og dette er ikke morsomt.

Hilsner Keld
PS. I godt 150 år drev man jernbane i Danmark, hvor der ikke blev total spærret måneder ad gangen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak