Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skinner mellem Vejle og Kolding (Generelt)

af My1202, 10/6 2021, 08:47 (1023 dage siden) @ bjergged

Hvis du ikke har opdaget det - så har vi siden bygget ufattelige mange tunneller, jævnet bjerge for at bygge f.eks. lufthavne og opfyldt utallige huller.
Så hvis jernbane skal have en fremtid i DK skal den også følge med tiden. Især da tid er penge alle andre steder end tilsyneladende på skinnerne.

Så de småbakker burde ikke være et problem enten at "skære" en jernbanelinie igennem eller lade en tunnelboremaskine arbejde nogle uger.


Der er vist ikke nogen der anfægter muligheden af at bygge kilometervis af tunnel for at opnå en lidt hurtigere forbindelse mellem Vejle og Kolding (begge byer med omkring 60'000 indbyggere), samt forbinde nogen småbyer til jernbanen.

På samme måde er det da bestemt også muligt at ombygge Thybanen til at være en dobbelsporet højhastighedstogbane. Det ville jeg bestemt nyde, når jeg skulle på familiebesøg.

:-D :-D :-D


Spørgsmålet er mere om det er en fornuftig måde at bruge midlerne på, specielt set i forhold til hvor mange der faktisk ville få glæde af det.

Tja - der er jo nogle som gerne vil bruge 60+ mia på en højhastighedsbane over Kattegat som ikke gavner så mange personer. Beholdt man pengene til jernbane og brugte dem på at bygge ny højhastigshedsbane i mellem LilleBælt og Aarhus var der langt flere som ville få glæde af pengene.
Men der er jo sjældent tale om var der giver mest værdi for pengene.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Jernbanebøger

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001. Pris 420 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak