Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen (Generelt)

af mikedk2100, torsdag 10. juni, 2021, 21:39 (8 dage siden) @ My1202

Der er tale om 17 mio årlige rejsende.
Fordeler vi dem ud på 300 dage om året giver det 56.000 rejsende dagligt.
Da de må antages at skulle både ud og hjem er der tale om 28.000 maksimalt morgen og aften fordelt på 13 -14 lokalbaner i HELE landet..

Det er vist de færreste steder trafikken sander til på grund af de ekstra køretøjer.

Dermed ikke sagt at det er lykken at få flere biler.
Men udfordringer ligger mere ind mod de 4-5 største byer end lokalbaner ude i landet.

Der er 12 lokalbaner i Danmark, hvis vi overhovedet kan tale om det mere, hvor de er slået sammen med andre lokalbaner. Region Sjælland har 4 lokalbaner som drives i Lokaltog, hvor også Region Hovedstadens 4 lokalbaner hører under.

Dermed ligger 8 af lokalbanerne på Sjælland og er i høj grad med til at flytte folk med toget ind mod de større byer, især København.

For at bruge din statistik, så er det i Region Sjælland hele 224.000 daglige passagerer. Den region, hvor du vil skabe et lyntogsstop, så 2.000 folk kan komme et par minutter hurtigere til Jylland.

Og jeg tror nu godt ekstra 224.000 biler, både morgen og aften, vil kunne mærkes på Sjælland.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen