Skinner mellem Vejle og Kolding (Generelt)

af larsht, torsdag 10. juni, 2021, 23:58 (8 dage siden) @ My1202

Selvfølgelig kan det løses, tandhjulsbanen er jo opfundet. Det system kan så fint anvendes ved de øvrige små bump på vejen, mest udpræget omkring Højen.

Der er altså en grund til, at banerne i sydøstjylland følger fjordene.


Ja - men det blev de på et tidspunkt hvor vi ellers blev kørt rundt i en hestevogn og alene det at hastigheden kom op på 40-50 km/h var en stort forskel.
Og gravearbejde foregik med håndkraft.

Hvis du ikke har opdaget det - så har vi siden bygget ufattelige mange tunneller, jævnet bjerge for at bygge f.eks. lufthavne og opfyldt utallige huller.
Så hvis jernbane skal have en fremtid i DK skal den også følge med tiden. Især da tid er penge alle andre steder end tilsyneladende på skinnerne.

Så de småbakker burde ikke være et problem enten at "skære" en jernbanelinie igennem eller lade en tunnelboremaskine arbejde nogle uger.


.......og jeg som troede du havde holdninger til udgifter kontra resultater......

Har du da skiftet mening om investeringer til fordel for flere godstog i Danmark?


Sanfubdets penge skal bruges der hvor vi får mest glæde af dem!

Man bør betragte hele området fra Kolding i syd og op til Randers som et kommende byområde på samme måde som Hovedstadsområdet.
Her er der behov for et sammenhængende togsystem med hyppige afgange. Om det er S-tog eller mere som regional yogsæt er mindre brtydende.
Men det indebærer at der ikke er plads til højhastighedstog og godstog.
Selv tror jeg ikke på behovet for hodstog i større omfang nord for Taulov. Men det må tiden vise.

Men brug pengene fra den altfor dyre jernbanedel af Kattegatforbindelsen og lav en regulær højhastighedsbane fra Middelfart under Lille Bælt og under Vejle Fjord og lad det fortsætte inde i landet tættere på motorvejen.


Baseret på hvilke trafikale beregninger?


Der kommer kun 5.000 flere rejsende med Kattegatforbindelsen.
De resterende 15.000 kommer fra den nuværende bane over Fyn.


med fare for at gentage mig selv..........baseret på hvilke trafikale beregninger?


Fra vejdirektoratet!

Huskede ikke helt rigtigt.
Faktisk kommer der i 2030 kun 15.800 hvoraf 63% er fra Storebæltsbroen.
Hvilket gør projekter dårligere.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vejdirekto...

Tak - det er lidt lettere at forholde sig til når vi kan se hvor du har dine tal fra


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen