Skinner mellem Vejle og Kolding (Generelt)

af My1202, fredag 11. juni, 2021, 07:34 (7 dage siden) @ Poul Brandt

Og lidt mere opdaterede tal fra 2018 udgaven af den strategiske analyse, rapport 594:

"På selve Kattegatforbindelsen forventes der i åbningsåret i 2035 at køre cirka 18.500 togpassagerer på hverdage,
hvorimod Storebæltsforbindelsen vil miste cirka 10.800 passagerer. De fleste togpassagerer, cirka 26.400, forventes dog fortsat at køre via Storebælt."

Men det er stadigvæk 30% af de rejsende som forsvinder fra Storebæltforbindelsen.
Så 10.800 færre vil betyde at antal afgange bliver reduceret med deraf dårligere betjening.

En ny højhastighedsbane i det østjyske ville givet sikre hyppigere afgange og en forbindelse meælem Aarhus og København som ikke ville være tage mange minutter mere end de 2 afgange i timen som 18.000 rejsende kan udløse på Kattegatforbindelsen.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen