Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rød IC3 i Padborg (Generelt)

af mikkelhansen, Lunderskov, 21/6 2021, 21:23 (1039 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det er ikke en fast af-/tilkobling, det var ekstraordinært i dag. Hvis der skulle foregå fast af- og tilkobling i Padborg, ville det være i spor 1, da der i spor 2 kun vil kunne indrangeres fra begge sider, hvorimod man i spor 1 kan køre på togveje.
395 bestod mig bekendt i dag af 3xMF, og afkoblede så det bagerste sæt, som så kørte forrest i 394, som i dag dermed bestod af 4xMF, hvor det forreste (røde) sæt var aflåst. Det er meget sjældent at der er 4xMF i Padborg i samme tog. De fleste 39x-tog kører i sommerferien fast med 3xMF, og jeg kan kun forestille mig at man i dag har haft sæt 51 i Padborg pga. pladsmangel i 395 (dvs. man har ikke kunne nøjes med 2xMF), og man har så simpelthen ikke haft nogen "tyskersæt" at tage af i København.
Jeg har hørt, at der de sidste par dage også har været en del ekstraordinære af- og tilkoblinger på 39x-togene i Odense, som formentlig også har skyldtes manglende "tyskersæt", men jeg ved ikke mere om dette.

--
Hilsen
Mikkel


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak