Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af København H (Generelt)

af KKLD, 19/7 2021, 15:18 (1011 dage siden) @ Bjarkem

Hej
Jeg ved der er en anden lang tråd om forenkling af KbH, men laver lige en ny her.
For da jeg først læste om projektet var jeg helt klart skeptisk, men efter endnu en dag hvor jeg har gået rundt og iagttaget på hovedbanegården er jeg ved at være overbevist om at et eller andet skal der ske. Selv efter de seneste dages kaos er overstået er der talrige forsinkelser og informationer er totalt tilfældige og ofte modstridende.
Et lille eksempel er toget til Orehoved 13.37.
Toget kom før tid og bestod af 2 MG sæt. På det ene stod der til lufthavnen og på det andet stod ikke noget. På togviserskilt stod der at det bestod af et sæt, men at det var forsinket 15 min.
Kl 13.42 kørte toget mens mange passagerer mod Orehoved var på perronen og ventede på deres tog. Efter yderligere 5 min forsvandt toget fra skiltene.
Undervejs fortalte damestemmen flere gange om at toget kører om ... min, også mens det var ved at køre.

Som togfreak skærer det mig i hjertet hver gang jeg ser det ske, men man skal ikke stå lang tid på hovedbanegården før man oplever det :-(
Bjarke

Hvad skal der så ske/ændres?

Hvad har det med planen/forslaget om ombygningen af København H at gøre?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak