Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af København H (Generelt)

af Bjarkem, 19/7 2021, 17:27 (1010 dage siden) @ Bjarkem

Hej igen.

Det var toget til Orehoved - det sagde en lokofører der kom gående og vist havde kørt det fra Østerport.

Jeg synes at opleve noget tilsvarende og lignende rigtig ofte når jeg står at iagttager på Kh. Jeg har også flere gange besøgt kommandoposten og jeg er sikker på at det er dygtige folk der sidder der, men jeg tror altså at det hele systemet er blevet mere kompliceret end nogen mennesker kan overskue på en gang. Der er simpelthen for mange tog i for mange retninger på en gang, og når der så rigtig ofte er forsinkelser fra Østerport eller fra Sverige på 4-6 minutter, er det klart at det bliver svært at bevare overblikket. Og derfor tænker jeg at der nemt kan opstå de nogle gange gentagne sporændringer som gør at folk ikke når deres tog.

Derfor tænker jeg at der må gøres noget - og en stor forsimpling kan være en løsning. KISS princippet er kendt og virker overraskende ofte :-)

Mit toghjerte siger at man skal bevare så mange skiftespor, signaler og togveje som muligt, men oplevelserne på Kh med frustrerede passagerer gør samtidig ondt i hjertet.
Mvh
Bjarke


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak