Det kører på skinner for BDK og DSB (Generelt)

af steenth, torsdag 29. juli, 2021, 01:15 (52 dage siden) @ Jens Hansen

Konklusion - dårlig planlægning.

Jeg er mere til at betegne som optimistisk planlægning. Der har været meget lidt plads til at håndtere uregelmæssigheder. Og det har været svært at få en seriøs nødplan igang, når der for store problemer. Men det er også svært, når man tager den vigtigste fjernbane ud til stor sporarbejde, hvor man presser kapaciteten, som er tilbage, voldsomt. Og der har hellere ikke været meget plads på hovedbanegården, når de har inddraget en del spor til arbejdet.

DSB har ikke været specielt glad for årets sporarbejde. BDK havde oprindelig lagt op til 8 ugers totalspæring mellem København og Høje Taastrup... Og de havde op til et samlet omfang, så DSB ikke ville kunne skaffe busser nok...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen