Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Enmandsbetjening fra 9/1-2022 (Generelt)

af AndreasM, mandag 02. august, 2021, 00:07 (300 dage siden) @ RasmusD

Jeg skal passe på med hvad jeg siger, men rigtigt mange togfører på strækningen KBH-CPH, går direkte ind i tjenestekupéen når dørene er lukket. Nogle laver endda den frække, og går ned i førerrummet i bagenden af toget, og fløjter afgang ved sidste dør. Jeg pendler 5-6 dage om ugen, så jeg har et vidst grundlag at dømme ud fra.


Det skal de. Hele strækningen fra København H til CPH Lufthavn bliver regnet som fast forbindelse, og derfor skal de opholde sig i bagerste tjenestekupé (eller bagerste førerrum, hvis det interne samtaleanlæg i tjenestekupéen ikke virker), så de kan komme i kontakt med lokomotivføreren i tilfælde af, at det er nødvendigt at evakuere toget.

Det er sådan sikkerhedsproceduren er. Du vil opleve det samme mellem Korsør og Nyborg.

Nej, det skal de ikke. Der er forskel på reglerne på Storebælt og Øresundsbanen.

På Storebælt(tunnelen) skal de blive i nærheden af bageste personalekupe. På Øresundsbanen skal de blot være i bageste togsæt og bevæge sig til talestedet ved ekstraordinære standsninger i tunnel.

Hvis man selv vil gå mere i dybden, så skal man kigge i SIN-L 1.4, 11.1 og 11.3, og SIN DSB-L 1.1 og 11.1


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Langelandsbanen

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak