Enmandsbetjening fra 9/1-2022 (Generelt)

af AndreasM, mandag 02. august, 2021, 00:07 (48 dage siden) @ RasmusD

Jeg skal passe på med hvad jeg siger, men rigtigt mange togfører på strækningen KBH-CPH, går direkte ind i tjenestekupéen når dørene er lukket. Nogle laver endda den frække, og går ned i førerrummet i bagenden af toget, og fløjter afgang ved sidste dør. Jeg pendler 5-6 dage om ugen, så jeg har et vidst grundlag at dømme ud fra.


Det skal de. Hele strækningen fra København H til CPH Lufthavn bliver regnet som fast forbindelse, og derfor skal de opholde sig i bagerste tjenestekupé (eller bagerste førerrum, hvis det interne samtaleanlæg i tjenestekupéen ikke virker), så de kan komme i kontakt med lokomotivføreren i tilfælde af, at det er nødvendigt at evakuere toget.

Det er sådan sikkerhedsproceduren er. Du vil opleve det samme mellem Korsør og Nyborg.

Nej, det skal de ikke. Der er forskel på reglerne på Storebælt og Øresundsbanen.

På Storebælt(tunnelen) skal de blive i nærheden af bageste personalekupe. På Øresundsbanen skal de blot være i bageste togsæt og bevæge sig til talestedet ved ekstraordinære standsninger i tunnel.

Hvis man selv vil gå mere i dybden, så skal man kigge i SIN-L 1.4, 11.1 og 11.3, og SIN DSB-L 1.1 og 11.1


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2017

På Sporet af 2017
Pris 230 kr.

Læs mere
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen