Det gik galt igen...... (Generelt)

af Poul Andersen, mandag 02. august, 2021, 16:54 (49 dage siden) @ Henrik Hansen

For at komme fra Esbjerg til København uden IC 8xx så kommer man faktisk kun ca. 15 minutter senere frem hvis man kører med Re-tog til Fredericia og skifter til IC 1xx. Historien er en anden med f.eks. Roskilde eller Høje Taastrup. Men jeg kunne forestille mig at de fleste passagerer kører ind til København, så her vil der ikke være behov for at benytte rejsetidsgaranti, fordi vi er under de 30 minutter.


Udfordringen kan være skiftetiden i Fredericia, hvor der er 7 min mellem togene ankommer og det næste afgår. 7 min er en fin tid hvis det ankomne tog ikke er forsinket og man ikke har behov for at bruge elevator for at komme fra en perron til en anden, som er nødvendig ved skift i Fredericia. Er det ankomne tog bare 3-4 min forsinket og hvis der er behov for elevator, så kan man ligeså godt vente til et senere tog - specielt hvis andre også har behov for at bruge elevatoren.

Det er langt mere optimalt at skifte i Odense, der skal man blot over på perronens modsatte side, det kan ikke være nemmere. Et andet argument for at køre 8xx togene mellem Odense og Esbjerg, at pladsforholdene. Det kræver ikke megen fantasi at forestille sig hvor proppet togene er mellem Odense og København, her kunne 8xx togene give en fin aflastning før og efter Odense.

Når passagerer til/fra Esbjerg alligevel skal bruge Re og IC/IC-lyn og dermed rejse på andre tidspunkter, kan man også koble Esbjerg delen på IC/IC lyn,
hvorved man undgår togskift.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen