Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det gik galt igen...... (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 2/8 2021, 21:08 (996 dage siden) @ steenth

Der er stor forskel på at gøre noget planlagt eller gøre noget a.hoc. Det sidste kræver at der er en plan klar hvordan man omstiller fra den planlagte køreplan til en nødkøreplan. Og der er mange parametre med materiel og personale som skal spille sammen. Mig bekendt er kun noget, som kan håndteres på Kystbanen, hvis man aflyser Nivå-tog, hvor der i TKØ allerede er en køreplan klar til formålet.

Nogle ser muligheder - andre ser problemer...

Hvis viljen var til stede, så kunne man nok fra i morgen etableret en nød køreplan som den der var gældende i søndags. Kanalerne i er der, personalet er der og man kan nok nå at tillyse det nødvendige antal tog i løbet af nogle timer, samt aflyse de andre.

Spørgsmålet er nok om det kan betale sig, hvis det kun er for én dag - men hvis det trækker ud, så var arbejdet gjort.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
DSB MZ1408

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak