Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af steenth, onsdag 04. august, 2021, 10:31 (49 dage siden) @ Jens Hansen

Og i øvrigt øges belastningen af Ringsted yderligere, når/hvis Kattegatforbindelsen kommer.


Kattegat betyder vel ikke nødvendigvis flere tog?

Der må da være færre tog over Storebælt, så det er måske samme antal tog, men som kører lidt anderledes?

Det vil ikke give mening at bare flytte tog fra Storebælt til Kattegat. De nuværende Intercity- og Lyntog betjerner også Fyn og Jylland syd for Aarhus. Mit eget bud er at de 2 intercitytog i timen forsætter og der kommer lyntog til Esbjerg og forsat til Aarhus og Sønderborg med stop på de store byer undervejes. Og at Kattegat forbindelse får et par Lyntog til Aarhus og destinationer nord for Aarhus, samt Intercity/regionaltog, som stopper i evt. Odder, på Samsø, Kalundborg, Ringsted og Køge.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet Af 2020

På Sporet Af 2020
Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen