Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af My1202, onsdag 04. august, 2021, 20:46 (54 dage siden) @ steenth

Og i øvrigt øges belastningen af Ringsted yderligere, når/hvis Kattegatforbindelsen kommer.


Kattegat betyder vel ikke nødvendigvis flere tog?

Der må da være færre tog over Storebælt, så det er måske samme antal tog, men som kører lidt anderledes?

Det vil ikke give mening at bare flytte tog fra Storebælt til Kattegat. De nuværende Intercity- og Lyntog betjerner også Fyn og Jylland syd for Aarhus. Mit eget bud er at de 2 intercitytog i timen forsætter og der kommer lyntog til Esbjerg og forsat til Aarhus og Sønderborg med stop på de store byer undervejes. Og at Kattegat forbindelse får et par Lyntog til Aarhus og destinationer nord for Aarhus, samt Intercity/regionaltog, som stopper i evt. Odder, på Samsø, Kalundborg, Ringsted og Køge.

Mvh
Steen

Steen
Med 2 tog i timen via Kattegat vil mange pendelere spilde min. 15 minutter.
Med flere tog over Storebælt og opgraderet baner - bedst med flere spor - fra Ringsted over Østfyn og fra Middelfart til Aarhus vil mange flere få hyppigere forbindelser.
Og det vil ikke blive dyrere end end Kattegatforbindelse og de småforbedringer som nu er i Togfonden.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen