Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forsinket ibrugtagning af ny bane Vigerslev - Ringsted (Generelt)

af Niels Bak, 4/8 2021, 20:47 (989 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

(Ny bane Vigerslev - Ringsted)

At ibrugtagelsen blev forsinket og at den stadig ikke er taget i brug i fuldt omfang skyldes jo netop knas i IT-projektet (sigalerne), mens byggeprojektet, bortset fra de politiske snubletråde, kørte helt som det skulle. Og det er relevant, når det er offentlig projektstyring vi diskuterer.


Hvad er det for noget "knas i IT-projektet", du henviser til?

Signalprojektet er grundlæggende et IT-projekt. Jeg beskriver det sådan netop for at adskille det fra mere traditionelle anlægsprojekter.

Og at udviklings- og implementeringsfasen har taget meget længere tid end oprindeligt forudsat er et faktum - og som er årsagen til at Ringstedbanen ikke har kunnet tages i brug i fuldt omfang, da den var færdig, som det ellers var meningen.

Forsinkelsen har så vidt jeg forstår flere årsager i både det centrale IT-system og indbygning af udstyret i eksisterende tog. Det er det, jeg beskriver som "knas" - altså tidskrævende problemer, som man ikke havde forudset ville tage så lang tid at få løst.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak