Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Norsk minister vil have nattog mellem Oslo og København (Trafikpolitik)

af bth, 2/9 2021, 11:32 (957 dage siden) @ My1202

Tilbage i 1996 skulle man stadig sejle over Storebælt.
Det var heller ikke muligt at benytte fjernbusser.
Antal af værnepligtige er nok også færre idag end i 1996 på Flådestation i Frederikshavn.

Så mon ikke antal potentiel daglig rejsende vil være markant mindre her 25 år senere?

Om man skal sejle eller ej tror jeg ikke er vigtigt. Det hele handler om det produkt man tilbyder kan møde et behov.

Nu antager jeg noget, at du er blevet voksen, præcis som jeg er ved at blive det :-) Jeg ved at jeg personligt er blevet mere magelig i takt med at mine økonomiske muligheder har ændret sig gennem livet. Der var en gang hvor jeg kun købte brugte biler, de senere år har jeg kun købt nye biler, fordi min virkelighed er en anden end den var engang.

Så derfor tror jeg også at det bliver forkert hvis du og jeg skal forholde os til et nattogsprodukt som vi ikke selv ville vælge, alene af den grund at vi dels har andre muligheder og dels har andre prioriteringer i livet end vi havde da vi var yngre.

Derfor må det være mennesker med forstand på netop det kunde segment som et nattogsprodukt ville tiltrække, der skal give et bud på en eventuel belægningsgrad.

/Bjørn


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailDSB MH304

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak