Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SJ vinder Trafikverkets udbud på nattog Stockholm-Hamburg (Generelt)

af steenth, torsdag 02. september, 2021, 11:59 (395 dage siden) @ bth

Der skal ikke bruges EB over Øresund. I første omgang skal de kun bruges København H - Padborg.

Tror det lok der er planlagt vil overraske en del...


Interessant oplysning. Så er det bare sjovt at Siemens i sidste øjeblik har holdt EB 3227-3234 tilbage og ændrede i leveringsrækkefølgen for nogle uger siden.

Hvis de ikke kommer til Danmark med svensk ATC2-STM i 2.-3. kvartal 2022, hvad skal de så have ekstra installeret? DPM? RRC? ;-)

Hvad er der af andre krav for at køre i Sverige, som lokomotiverne.


For ATC2 kræver kun en STM, hvis det er ikke indbygges i ETCS systemet, som nogle leverandører gør, Og ATC2 bruger samme antenne, som bruges til ETCS. Så må være andre ting som skal tilpasses for at kunne kører i Sverige...

Hvad er det for nogle leverandører?

Alstom har nævnt det i pressemeddelelsen, da de fik opgaven med mobilt udstyr til Øresundstog. Og Bombardier skulle også kunne gøre det. Hvordan de gør det ved jeg ikke. Men det kan være 2 forskelle applikationer i samme hardware, som kan arbejde sammen. Og ligner at med ATC2 sidder ikke nogen leverandør på rettighederne. Ellers kan Bombardier og Hitachi/Ansaldo levere STM.

Ellers - hvad er DPM og RRC?


DieselPowerModule RemoteRadioControl

Tak. Det virker ikke relevant for litra EB.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak