Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forståeligt at pendlere fravælger DSB (Generelt)

af Scharfenberg, 2/9 2021, 13:52 (939 dage siden) @ mikedk2100

Hej Svend og My

Jeg lover at vinke til jer fra toget på Ny bane, mens I snegler jer afsted i jeres fossilbrændere på indfaldsvejene til Kbh. :-D


Du mener fra de fossilbrændere, som DSB kører rundt med, som fx IC4, der ikke engang når op på 160 km/t på den nye bane, og som skifter gear dårligere end min 90-årige mormor ville gøre det :-D

Fossilbrændere, som flere gange har kørt langsommere end de gør på motorvejen af den ene eller anden årsag.

Jeg mener bare: Nogen har fravalgt toget og er nu blevet bilister med stort B. Tillykke med det. Det skal nok gøre noget godt for trængslen på vejene. Jeg kan bare ikke se, hvad de prøver at bidrage med herinde på jernbanens forum. Kun brok og 'jernbanen er såååå dårlig'. Der er intet konstruktivt over det. Findes der ikke en masse fora for dedikerede bilejere?

Sidst jeg kørte med IC på Ny bane, var det i eftermiddagsmyldretiden i et IR4 med 178 km/t gennem Ishøj mv. I øvrigt: hvis du kigger på DSB's CO2-regnskab kan du se, at det er i frit fald navnlig ved udfasningen af ME og i årene frem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak