Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forståeligt at pendlere fravælger DSB (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 2/9 2021, 15:15 (966 dage siden) @ glade-koege

Problemet er jo bare, næste år så lukker man delvis banen ringsted - roskilde.. igen rammer man sydbanen pendler da man sikkert ikke kan sende alle tog via ny bane mv

Ud over det skal ny bane jo sikkert lukkes i en lang periode mens man gør klar til ermts går live slut 2022..

Så masser af togbusser i 2022 også.

mvh en uden kørekort..

Strkn. 6 er allerede ERTMS, det er bare at tænde for det. Se selv i "Strækningsoversigt ETCS". Forbindelsen til strkn. 4 i Kjn mangler og færdiggørelsen af elektrificeringen af strkn. 4 mangler så køreledningsanlæget ikke bare er der men også må benyttes.

Men fra K23 er Kystbanen forlænget så den dækker hele kysten fra Nivå til Kjøge og endda ender i Næstved. Helt uden at være afhængig af strkn. 1 og 2.

Smart, ikke sandt?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak